اخبار-و-بررسی-محصولات

جدیدترین‌‌‌های ایسوس در رویداد CES 2024

بزرگترین رویداد فناوری جهان همه ساله در شهر لاس وگاس امریکا برگزار می‌شود و ایسوس برند نخست محصولات کامپیوتری در دنیا، امسال با کلی محصولات خفن پا به این رویداد گذاشته است که در ادامه به طور خلاصه هرکدام از آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

 

مادربردها و کارت گرافیک‌های BTF بازتعریفی از مدیریت کابل‌کشی

 

 

 

 

از گذشته تاکنون مدیریت کابل در هنگام اسمبل سیستم، همیشه دغدغه اسمبل‌کاران بوده است. از این رو مهندسان ایسوس با تولید سری مادربردهای BTF دغدغه آنان را به کلی برطرف نموده‌اند. برای اولین‌بار در دنیای تکنولوژی، ایسوس در CES 2024 از مادربردهایی رونمایی کرد که پورت‌های آن پشت مادربرد قرار گرفته‌اند که بدین ترتیب در هنگام اسمبل هیچ کابلی از روبرو دیده نمی‌شود و مدیریت کابل را نیز آسان می‌نماید و در نهایت یک اسمبل حرفه‌ای و تر و تمیز خواهیم داشت.

مادربردهای ROG Maximus Z790 Hero BTF، TUF Gaming Z790-BTF WiFi و TUF Gaming B760M-BTF WiFi D4 جزو اولین سری از این دسته مادربردها هستند.

غول تایوانی برای راحتی استفاده از این مادربردها، از کیس جدید TUF Gaming GT302 ARGB رونمایی کرد. این برند در کنار این کیس، نسخه جدید ROG Hyperion GR701 BTF Edition را نیز به معرض نمایش عمومی درآورد.

علاوه بر کابل‌های متصل به مادربرد، خود کارت گرافیک نیز نیاز به کابل‌کشی برق جدا دارد؛ از این رومهندسان ایسوس با حرکتی خلاقانه، پورت برق را کنار درگاه PCIe مادربردهای BTF جانمایی کرده‌اند و با تغییر زبان طراحی در خط تولید کارت گرافیک‌های ایسوس، اکنون شاهد کارت‌ گرافیک‌های ROG Strix GeForce RTX™ 4090 BTF Edition و TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER BTF White Edition هستیم که مجهز به کانکتور برق روی خود کارت گرافیک هستند؛ بدین ترتیب از شر کابل‌کشی مجزا برای کارت گرافیک نیز خلاص می‌شویم.

 

قدرتمندترین مینی‌پی‌سی گیمینگ دنیا

 

 

پس از توافق‌نامه همکاری اینتل و ایسوس بر سر واگذاری خط تولید مینی‌پی‌سی‌های NUC اینتل به ایسوس، مهندسان خلاق ایسوس پروژه جدیدی را آغاز کردند و سرانجام این پروژه ختم شد به تولید اولین و قدرتمندترین کامپیوتر کوچک جهان به نام ROG NUC. گیمرهایی که آرزو داشتند تا سیستم گیمینگ خود را در هنگام سفر نیز به همراه داشته باشند اکنون با معرفی ROG NUC به آروزی دیرینه خود می‌رسند. این هیولای کوچولو در اندازه بسیار جمع و جور 144mm x 112mm x 41mm و وزن زیر یک کیلوگرمی که به سادگی در یک کیف ناهار نیز جا می‌گیرد، در این رویداد به نمایش عمومی درآمد.

از مشخصات ROG NUC می‌توان به پردازنده قدرتمند Intel® Core™ Ultra 9 185H، کارت گرافیک دسکتاپی NVIDIA® GeForce RTX 4070، رم‌های DDR5 با پشتیبانی از حداکثر 32GB حافظه، سه درگاه M.2 2280 PCIe Gen4، فناوری WIFI 6E و بلوتوث ورژن 5.3 اشاره کرد.

ایسوس همچنین از دو مدل مینی‌پی‌سی مجهز به نسل 14 پردازنده‌های اینتل نیز در این رویداد پرده‌برداری کرد. با استفاده از ASUS NUC 14 Pro و ASUS NUC 14 Pro+ شما قادر خواهید بود، به قدرت پردازشی بی‌نظیری دستیابید که به راحتی قابل حمل است.

 

کارت گرافیک‌های RTX 40 سری SUPER

ایسوس در این رویداد به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری انویدیا، نسخه‌های سفارشی سری SUPER را با اورکلاک کارخانه‌ای خودش به نمایش عمومی گذاشت. ROG Strix GeForce RTX 4080 SUPER، ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti SUPER و ROG Strix GeForce RTX 4070 SUPER هم اکنون قابل دسترس خریداران خواهند بود.

ایسوس در کنار سری بالارده ROG، در سری TUF Gaming که مثل همیشه برای گیمینگ اقتصادی خواهند بود، مدل‌های TUF Gaming GeForce RTX 4080 SUPER، TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER و TUF Gaming GeForce RTX 4070 SUPER را به نمایش عمومی قرار داد. همانند گذشته این کارت گرافیک‌ها با سه فن با فناوری Axial-Tech و هیت‌سینک غول‌پیکر تولید می‌شوند که همه نسخه‌ها شامل اورکلاک کارخانه‌ای می‌باشند.

 

 

فناوری WiFi 7 در سری ZenWiFi

ایسوس خط تولید محصولات شبکه خود را به فناوری WiFi 7 مجهز نمود. با ورود فناوری WiFi 7 محدودیت‌های استانداردهای قبلی به دست فراموشی سپرده شدند و می‌توان انتظار سرعت شبکه فوق‌العاده‌ای را برای بازی و سرگرمی و حتی موارد دیگر داشت. ZenWiFi BQ16 Pro، ZenWiFi BQ16 و ZenWiFi BT10 mesh WiFi systems از جدیدترین محصولات شبکه ایسوس هستند که در این رویداد به نمایش عمومی درآمدند.

 

تجربه ارتباطی امن و سریع در هنگام سفر با روتر قابل حمل

زمانی که در سفر هستید و قصد استفاده از اینترنت روی تمام دستگاه‌های خود دارید، نیاز به یک روتر قابل حمل خواهید داشت. ایسوس در این رویداد روتر قابل حمل ASUS RT-AX57 Go travel router را معرفی کرد. این روتر از استاندارد WiFi 6 پشتیبانی می‌کند و مجهز به پورت USB 3.2 Gen 1 است تا بدین ترتیب با اتصال گوشی هوشمند خود به روتر، ارتباط بی‌سیم 4G/5G برقرار شود و سایر دستگاه‌ها به آن متصل شده و از یک ارتباط اینترنتی امن و سریع برخوردار شوید. از سایر ویژگی‌های روتر ASUS RT-AX57 Go travel router می‌توان به قابلیت پشتیبانی از سیستم AiMesh اشاره کرد.

 

مانیتورهای ROG OLED با امکانات منحصر به فرد در اندازه‌های مختلف

 

 

 

ایسوس برند نخست مانیتورهای گیمینگ در دنیا، مانیتور 32 اینچی ROG Swift OLED PG32UCDM را با فناوری Dolby Vision در این رویداد به نمایش عمومی گذاشت. این مانیتور با رزولوشن 3840×2160 و میزان تأخیر 0.03ms اولین نمایشگر با نرخ‌سازی دوگانه می‎باشد. در رزولوشن 4K نرخ نوسازی 240Hz بوده و در رزولوشن Full HD نرخ نوسازی 480Hz خواهد بود. بدین ترتیب این مانیتور گزینه عالی برای تماشای هرگونه محتوایی است.

برای طرفداران مانیتورهای فوق عریض، ایسوس ROG Swift OLED PG39WCDM را با حداکثر روشنایی 1300 نیت و نرخ نوسازی 240Hz معرفی کرد. غول تایوانی برای مسابقات ورزش‌های الکترونیک نیز از مانیتور ROG Swift OLED PG27AQDP در این رویداد پرده‌برداری کرد. این مانیتور با پنل OLED و نرخ نوسازی 480Hz و رزولوشن 2K خوراک بازی‌های آنلاین و سریع است.

 

 

با ماوس و کیبورد و گیم‌پد کنترل بازی‌ها را به دست بگیرید

 

 

ایسوس بیشتر از همه به دنبال راهی است تا گیمرها بتوانند به سادگی کنترل بازی‌ها را به دست بگیرند. ROG Keris II Ace یکی از سبک‌ترین ماوس‌های ایسوس است که با داشتن تنها 54 گرم با سنسور اپتیکال ROG AimPoint Pro و پشتیبانی از حداکثر 42000 DPI در این رویداد به نمایش عمومی درآمد.      

کیبورد 65 درصد ROG Falchion RX Low Profile نیز از تولیدات جدید به نمایش درآمده در این رویداد توسط ایسوس بود. کلید‌های این کیبورد همچون کلید‌های لپ‌تاپی پایه کوتاهی دارند و به آسانی قابل حمل بوده و می‌توانید از آن در سفر استفاده کنید.

و در نهایت، ROG Tessen Mobile Controller به هر تلفن همراهی متصل می شود و به شما کلید ها و دکمه هایی در سطح کنسول بازی می دهد تا کنترل آسان و بدون تاخیر بر روی همه بازی های موبایل را داشته باشید.

 

 

 

خنک کننده نسل سوم ROG STRIX LC

 

 

با خنک کننده های مایع لوپ بسته (AIO) سری ROG Strix LC III و ROG Ryujin III جدید سیستم خود را خنک نگه دارید

چه در حال ساخت یک سیستم گیمینگ میان‌رده یا یک رایانه شخصی سفارشی باشید، ROG محصولات خنک‌کننده مایع جدیدی دارد تا ساخت شما را متمایز کند. جدیدترین ROG Strix LC III AIO با پمپ New Gen7 v2 Asetek و صفحه سرد مسی عرضه می شود و همچنین در نسخه LCD با صفحه نمایش 2.1 اینچی IPS موجود است که به شما امکان می دهد دمای CPU، ساعت سیستم یا تصویر دلخواه خود را تنظیم کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این خانواده از خنک کننده های AIO در ادامه با ما همراه باشید.

اگر میخواهید خنک کننده مایع کاستوم ببندید ، میتوانید از بلاک پردازنده ROG Ryujin III استفاده کنید  ، با یک صفحه LCD مشابه 3.5 اینچی به شما امکان می دهد آمار سیستم را نظارت کنید یا انیمیشن های سفارشی را در بالای CPU خود نشان دهید.

 

 

با میکروفون ROG Carnyx و ایربادهای ROG Cetra Speednova صدای خود را به سطح بالاتری ببرید.

 

 

اگر با دوستان خود به صورت آنلاین بازی می کنید یا تولید محتوا می‌کنید، می‌توانید ROG Carnyx را به عنوان یک میکروفون خازنی درجه یک حرفه ای به ترکیب خود اضافه کنید.

ROG Carnyx صدای دقیق و با کیفیت بالا را با درگاه USB ارائه می دهد. کندانسور 25 میلی‌متری تضمین می‌کند که تمام جزئیات صدای شما به تمیزترین حالت بین تیمتان پخش می‌شود، در حالی که فیلتر پاپ داخلی و پایه ضربه‌گیر فلزی این میکروفون صداهای ناخواسته را از خود عبور نمی‌دهد. همچنین، مانند سایر تجهیزات ROG ، مجهز به نورپردازی RGB سازگار با Aura Sync نیز است.

هدفون‌های بی‌سیم یا ایربادها سطوح جدیدی از راحتی را برای موسیقی، پادکست‌ و فیلم‌ به ارمغان آورده‌اند، اما بیشتر آنها برای بازی‌ها به کار گرفته می‌شوند، جایی که تأخیر آفت بزرگ اغلب این هدفون‌ها است. ROG Cetra SpeedNova نه تنها اتصال بلوتوثی بی‌نقصی را برای کاربر ارائه می‌کند، بلکه با استفاده از دانگل وای فای USB، اتصال 2.4 گیگاهرتزی را نیز با تأخیر بسیار کم ارائه می‌دهند. این بدان معناست که می‌توانید با اتصال فوق سریع یک ایربادز USB، به‌ همراه حذف نویز فعال و روشنایی RGB به دنیای جذاب گیمینگ ‌سفر کنید

 

طرفداران AMD وقت ارتقای سیستم با کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 7600 XT از ASUS و TUF Gaming رسیده است

 

 

 

 

خانواده سری AMD Radeon RX 7000 به تازگی دو عضو جدید دارند، TUF Gaming AMD Radeon RX 7600 XT و ASUS Dual AMD Radeon RX 7600 XT.

این کارت های مقرون به صرفه با 16 گیگابایت VRAM شما را برای حداکثر عملکرد بازی در رزولوشن 1080 تجهیز می‌کنند.

TUF Gaming Radeon RX 7600 XT به لطف هیت سینک بزرگ، بک پلیت و طراحی سه فن، بهترین گزینه برای اضافه شدن به سیستم گیمینگ شماست تا با راندمان خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌اش، شما را از هر گونه اورهیت دور نگه دارد همچنین هرگز حواس‌تان را در بازی پرت نخواهد کرد، و حتی در حین عملکردهای سبک مانند مرور وب واقعاً بی‌صدا با فناوری 0dB ، بدون کارکردن فن ها شما را از شر صدای مزاحم نویز فن ها خلاص می‌کند.

شاید طراحی سه فن برای کیس شما خیلی بزرگ باشد. نگران نباشید ، زیرا ASUS Dual Radeon RX 7600 XT آماده است تا با عملکرد مناسب و با معماری RDNA 3 AMD  به همراه طراحی باریک و جمع و جور فن دوگانه شما را مجذوب خود کند.

مثل هر سال ایسوس با دست پر پا به این مراسم پا گذاشت و مخاطبان این نمایشگاه را مجذوب خود کرد. منتظر بررسی مفصل‌تر از هر یک محصولات بالا باشبد. لازم به ذکر است تمامی محصولات در آینده نزدیک با گارانتی اصلی در ایسوس فا موجود خواهد شد.

 

 

asusfa.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *